O školní družině

 Školní družina Sedmikráska

  1. Školní družina Sedmikráska

    1. oddělení: vedoucí vychovatelka Hana Kunčarová, přízemí budovy I. stupně
    2. oddělení: pí vychovatelka Leona Kociánová, DiS., 2. podlaží budovy I. stupně
    3. oddělení: pí vychovatelka Lucie Černá, 1. podlaží budovy I. stupně

    Kontakty na vychovatelky naleznete zde

    Cílem zájmového vzdělávání účastníků (žáků) ve školní družině ZŠ U Sýpek je:

    – naučit žáky správnému chování k ostatním žákům, pedagogům a dospělým osobám,
    – naučit žáka správným zásadám společenského chování,
    – probouzet v žákovi kladný vztah ke škole a ke vzdělání, odpočinku a relaxaci,
    – výraznou motivací nabízet zájmové činnosti a rozvíjet praktické dovednosti žáků,
    – naučit žáky dodržovat pravidla bezpečnosti a ochrany zdraví,
    – vést k pochopení a uplatňování demokratických zásad, každý má svá práva, ale i povinnosti,
    – vést žáka aktivně ke vztahu k vlastnímu zdraví, zdravému prostředí ve společnosti a přírodě.

    Organizace činnosti

     Provoz ranní i odpolední školní družiny bude zahájen 1. 9. 2021 pro žáky 2. a 3. ročníku. Od 2. 9. 2021 je provoz zahájen i pro 1. ročníky.

    Provoz školní družiny

    Ranní provoz: 6:30 – 7:40 hod.

    Žáci přichází sami nejpozději do 7.25 hodin a zvoní na zvonek u pí. vychovatelky, která má ranní provoz. Žáci 1. a 2. ročníků přichází do školní družiny u pí. Kunčarové, 3. až 5. ročníky jsou v sudém týdnu u pí. Černé a v lichém týdnu u pí. Kociánové.

    Odpolední provoz: 11:40 – 16:30 hod.

    Vychovatelky přebírají žáky od učitelů po ukončení vyučování. Vyzvedávání žáků je možné do 13:30 a poté nejdříve od 14:45 do 16:25 hodin.

    Dojíždějící žáky pouštíme v 13:00 a 14:40 hodin z oddělení ŠD, autobus jezdí od zastávky u školy v 13:16 hod a 14:58 hod.
    Oddělení se naplňují nejvýše do počtu 30 žáků.
    Akce školní družiny jsou zasílány do e-mailových schránek zákonných zástupců.
    Pokud žáci navštěvují kroužky pořádané školou v odpoledních hodinách, odchází a vrací se zpět do školní družiny. Po dobu trvání kroužků přebírá za žáka odpovědnost vedoucí kroužků.

    Během distančního vzdělávání komunikují pí. vychovatelky s žáky v prostředí MS Teams. Tato činnost je dobrovolná a zakládá se na komunikaci mezi pí. vychovatelkou s žáky a žáky mezi sebou. V souborech naleznou návrhy na činnosti, kterými si mohou zpestřit všední dny v domácím prostředí.

    Odchod ze ŠD

    Zákonný zástupce či pověřená osoba u vchodu školy přiloží čip k terminálu, který je umístěn pod zvonky. Krátký akustický signál potvrdí správné načtení čipu a zároveň zobrazí jméno žáka. Terminál po načtení čipu předá požadavek do příslušného oddělení ŠD. V případě, že si pověřená osoba chce zkontrolovat, zda dítě bylo propuštěno, po pár minutách přiloží čip znovu k terminálu. Zákonný zástupce či pověřená osoba přebírají plnou odpovědnost za žáka po jeho průchodu vnitřními vchodovými dveřmi.

    Při vyzvedávání žáka ze ŠD není vstup do budovy školy z bezpečnostních důvodů dovolen zákonným zástupcům ani jiným osobám. Vstup povolen pouze se svolením pedagogického pracovníka.
    Rozsah denního provozu ŠD a rozvrh činnosti schvaluje ředitelka školy na návrh vychovatelky školní družiny.
    Pokud žák navštíví akci v rámci ŠD, je nutné ho vyzvednout v uvedený čas.

    Pokud bude změna odchodu žáka z ŠD, zákonný zástupce den předem písemně oznámí do deníčku nebo e-mailem vychovatelce školní družiny změnu odchodu; ve výjimečných případech jako např. opomenutí je vhodné poslat mobilní textovou zprávu či zavolat vychovatelce na služební mobil a další den do deníčku dopsat s příslušným datem změny v odchodu.
    Zákonní zástupci žáka, nebo jimi pověřená osoba, jsou povinni vyzvednout žáka nejpozději do konce provozní doby školní družiny. V případě, že tak neučiní, postupuje vychovatelka takto:
    – Opakovaně telefonuje zákonným zástupcům žáka.
    – Informuje ředitelku školy.

    Způsoby úhrady za pobyt ve školní družině

    1. Trvalým příkazem na účet č. 000027-1499520287, kód banky 0100
    • za měsíc 160,- Kč, nejpozději do 20. dne daného měsíce
    • za 1. pololetí částku 800,- Kč do 30. 9.
    • za školní rok částku 1600,- Kč do 30. 9.
    • za   2. pololetí   částku 800,- Kč do   31. 1.
    1. Pokud není možnost platby na účet, prosíme zaplatit přímo u paní hospodářky školy pí. M. Hlaváčové.

    Platbu je možno provést až po obdržení variabilního symbolu, který je žákům přidělen v září a bude zadán v Edookitu.